Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Argeş va organiza joi, 12.09.2013, la sediul instituţiei, o sesiune de instruire cu notarii şi delegaţii notariali din judeţul Argeş. Instruirea are loc ca urmare a extinderii fazei pilot de înregistrare a cererilor şi eliberarea extraselor de carte funciară on-line, prin care toţi notarii vor putea solicita extrase eliberate online, semnate electronic.
Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Argeş se numără printre primele instituţii din judeţul Argeş care utilizează semnătura electronică, fapt ce permite transmiterea şi arhivarea simplu, sigur şi eficient a documentelor cu implicaţii legale.
Utilizarea documentelor semnate electronic permite eliminarea cheltuielilor pe care le presupune manipularea documentelor pe suport hârtie: imprimare, procesare, trimitere, arhivare, casare etc. Documentele semnate electronic pot fi trimise prin poşta electronică uşor şi rapid, fără a mai fi necesară deplasarea la ghişeele instituţiei.
Documentele semnate electronic beneficiază de garanţia autenticităţii, integrităţii şi nerepudierii în instanţă a informaţiilor digitale.
Semnătura electronică extinsă reprezintă un pachet de date de integrat în documentele transmise pe Internet Pentru a avea valoare legală o semnătură electronică trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de Legea 455/2001 privind semnătura electronică.
Semnătura electronică extinsă este asimilată, în ceea ce priveşte condiţiile şi efectele sale, cu înscrisul sub semnătură privată, în conformitate cu Legea 455/2001 privind semnătura electronică. în cazul unui litigiu, valoarea legală a unui document semnat electronic nu poate fi contestată în instanţă.
Persoana de contact:
Roxana Dincă, purtător de cuvânt O.C.P.I. Argeş
Tel.: 0248/218850
Fax: 0248/611636
E-mail: roxana.dinca@ancpi.ro
Web: www.ocpi-ag.ro